Informacja w sprawie przyznawania zapomogi z tytułu całkowitej lub częściowej utraty źródła dochodu przez studenta/uczestnika studiów doktoranckich lub członka jego rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie, spowodowanej ograniczeniami w funkcjonowaniu pracodawców związanymi z sytuacją zagrożenia epidemicznego wywołanego wirusem SARS-CoV-2.
W związku z ustawą z dnia 16 kwietnia 2020r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 ( Dz.U. z 2020 r. poz. 695) informuję, że:
1. Od dnia 18 kwietnia 2020 roku do końca okresu ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni ustalonego przez ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego i nauki przysługuje możliwość ubiegania się przez studenta/uczestnika studiów doktoranckich o zapomogę z tytułu całkowitej lub częściowej utraty źródła dochodu spowodowanej ograniczeniami w funkcjonowaniu pracodawców związanymi z sytuacją zagrożenia epidemicznego wywołanego wirusem SARS-CoV-2 przez studenta/uczestnika studiów doktoranckich lub członka jego rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie.
2. W wyżej wymienionym okresie nie obowiązuje limit dwukrotnego o ubiegania się o zapomogę w roku akademickim.
3. Kwota zapomogi, którą można otrzymać z tytułu całkowitej lub częściowej utraty źródła dochodu spowodowanej ograniczeniami w funkcjonowaniu pracodawców związanymi z sytuacją zagrożenia epidemicznego wywołanego wirusem SARS-CoV-2 zależy od indywidualnej, udokumentowanej sytuacji wnioskodawcy, przy czym maksymalna kwota zapomogi wynosi 1000 zł.
4. Student/uczestnik studiów doktoranckich składa wniosek o zapomogę z tytułu całkowitej lub częściowej utraty źródła dochodu do Rektora pośrednictwem Sekcji Obsługi Świadczeń PŁ. Do wniosku należy dołączyć dokument wystawiony przez pracodawcę potwierdzający zmniejszenie lub utratę wynagrodzenia studenta/uczestnika studiów doktoranckich lub członka jego rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie spowodowaną ograniczeniami w funkcjonowaniu pracodawcy wywołanego zagrożeniem wirusem SARS-CoV-2.
5. Studenci/uczestnicy studiów doktoranckich ubiegający się o zapomogę składają wnioski wyłącznie poprzez:
a) podpisanie pliku (lub każdego z plików) zawierającego skan lub zdjęcie oryginału wypełnionego i podpisanego wniosku oraz skany lub zdjęcia wszystkich wymaganych dokumentów (zaświadczeń, oświadczeń itp.) podpisem elektronicznym profilu zaufanego złożonym z wykorzystaniem narzędzia dostępnego na stronie: https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER i następnie przesłanie wygenerowanych w ten sposób plików (z rozszerzeniem .xml) jako załączników do wiadomości e-mailowej wysyłanej z indywidualnego konta w systemie poczty elektronicznej PŁ i kierowanej na adres res@adm.p.lodz.pl lub rss@adm.p.lodz.pl
lub
b) przesłanie czytelnych skanów lub zdjęć oryginału wydrukowanego wypełnionego i podpisanego wniosku oraz skanów lub zdjęć wszystkich wymaganych dokumentów (zaświadczeń, oświadczeń itp.) stanowiących załączniki do wiadomości e-mailowej wysyłanej z indywidualnego konta w systemie poczty elektronicznej PŁ i kierowanej na adres res@adm.p.lodz.pl lub rss@adm.p.lodz.pl, a następnie niezwłoczne przesłanie za pośrednictwem Poczty Polskiej przesyłki zawierającej oryginały ww. dokumentów kierowanej na adres: Sekcja Obsługi Świadczeń PŁ, ul. Żeromskiego 116, 90-924 Łódź
lub
c) przesłanie na elektroniczną skrzynkę podawczą Politechniki Łódzkiej na platformie ePUAP: /PolitLodz/SkrytkaESP podpisanego podpisem elektronicznym (podpis potwierdzony profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym) pliku (lub każdego z plików) zawierającego skan lub zdjęcie oryginału wypełnionego i podpisanego wniosku oraz skany lub zdjęcia wszystkich wymaganych dokumentów (zaświadczeń, oświadczeń itp.).
6. W indywidualnych sytuacjach student/uczestnik studiów doktoranckich może zostać poproszony drogą e-mailową lub telefonicznie o osobiste stawiennictwo w Sekcji Obsługi Świadczeń PŁ ul. Żeromskiego 116 w Łodzi, bud. A-33, klatka E, IV piętro w celu uzupełnienia lub wyjaśnienia szczegółów dokumentacji. Informacje w ww. sprawach można uzyskać drogą email: res@adm.p.lodz.pl lub rss@adm.p.lodz.pl lub telefonicznie: (42) 631 20 88; (42) 631 20 80; (42) 631 20 33
7. W okresie ograniczenia lub zawieszenia funkcjonowania uczelni zapomogę przyznaje Rektor. Przy przyznawaniu zapomogi nie stosuje się przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Kompletne wnioski rozpatrywane są na bieżąco.
8. Ubieganie się o zapomogę, o której mowa w pkcie 1 nie wyklucza możliwości ubiegania się o zapomogę w dotychczasowym trybie z innych tytułów. Ubieganie się o stypendium socjalne z tytułu pogorszenia sytuacji materialnej wywołanego całkowitą utratą dochodu przez studenta/uczestnika studiów doktoranckich lub członka jego rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie odbywa się na dotychczasowych zasadach.
Dr hab. inż. Witold Pawłowski, prof. PŁ
Prorektor ds. studenckich PŁ
Z-ca Kierownika Sztabu Antykryzysowego